
Προβολή
Η αποτελεσματικότητα των στρατηγικών που εφαρμόζει το Μάρκετινγκ κρίνεται την «στιγμή της αλήθειας», τη στιγμή δηλαδή που ο καταναλωτής αποφασίζει αν θα αγοράσει ή θα απορρίψει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.
Όμως για να πάρει ο καταναλωτής μια απόφαση, θα πρέπει να έχει να επιλέξει μεταξύ εναλλακτικών λύσεων (μεταξύ των οποίων θεωρητικά υπάρχει και η απόφαση της μη αγοράς κάποιου προϊόντος). Επομένως καθοριστικό ρόλο για την λήψη της απόφασης παίζουν τόσο η συλλογή και επεξεργασία πληροφοριών από τον καταναλωτή, όσο και η αξιολόγηση των εναλλακτικών λύσεων (μαρκών) στο πρόβλημα που αυτός αντιμετωπίζει (στην ικανοποίηση δηλαδή της ανάγκης του).
Η έκθεση σε κάποια ερεθίσματα, είναι απαραίτητη για την αναγνώριση ύπαρξης κάποιας ανάγκης προς ικανοποίηση. Το ερέθισμα για να διαδραματίσει τον ρόλο που πρέπει, θα πρέπει πρώτα να κερδίσει την προσοχή του καταναλωτή, στη συνέχεια να γίνει κατανοητό, και τέλος να διατηρηθεί στη μνήμη του σαν νέα πληροφορία μαζί με άλλες ήδη προϋπάρχουσες σχετικές πληροφορίες.
Τόσο η ποιότητα όσο και η ποσότητα των πληροφοριών στις οποίες στηρίζονται οι καταναλωτές για να επιλέξουν το προϊόν, τη μάρκα κ.α. ανάμεσα στις εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν, επηρεάζουν την τελική τους απόφαση. Ο τρόπος με τον οποίο παρουσιάζονται στον καταναλωτή οι πληροφορίες που αφορούν χαρακτηριστικά του προϊόντος ή υπηρεσίας, επηρεάζει την τελική αγοραστική συμπεριφορά τους. Για παράδειγμα σε ένα πείραμα με προϊόν τον κιμά, που παρουσιάσθηκε σε δύο εκδοχές, σαν «75% χωρίς λίπος» και «25% λίπος», οι καταναλωτές ήταν θετικότεροι για τον κιμά «75% χωρίς λίπος».
Άλλος σημαντικός παράγοντας που επιδρά στην διαδικασία αναζήτησης πληροφοριών από τον καταναλωτή είναι ο διαθέσιμος χρόνος που αυτός έχει. Η σειρά προτίμησης των πηγών πληροφόρησης για αυτούς είναι (1) η βιτρίνα, (2) τα σχετικά άρθρα, (3) οι γνώμες άλλων καταναλωτών και (4) οι διαφημίσεις.
Άλλες παράμετροι είναι η ηλικία, το φύλο κ.α. που για την κάθε μια κατηγορία επιδρούν διαφορετικοί παράγοντες άντλησης πληροφοριών.
Η επεξεργασία της πληροφορίας ως διαδικασία περιλαμβάνει τα στάδια της απόκτησης, της οργάνωσης, της ανάλυσης και της χρησιμοποίησής της. Η διαδικασία αυτή βοηθά τον καταναλωτή να επιλέξει ανάμεσα σε προσφερόμενα προϊόντα ή υπηρεσίες. Η βασική υπόθεση είναι ότι τα άτομα επιθυμούν με την αγορά του προϊόντος να ικανοποιήσουν την ανάγκη τους, επιλέγοντας με λογικά κριτήρια την προσφορότερη κάθε φορά από τις εναλλακτικές λύσεις. Για να ισχύει όμως η υπόθεση αυτή θα πρέπει ο καταναλωτής να έχει πλήρη επισκόπηση της αγοράς (ολοκληρωμένη πληροφόρηση), τα προϊόντα να είναι (αλλά και να φαίνονται) ομοειδή και να μην υπάρχει υψηλός βαθμός συγκέντρωσης της αγοράς (ολιγοπώλιο).
Στην σημερινή πραγματικότητα δεν ισχύουν οι προϋποθέσεις αυτές. Έτσι το βάρος της πληροφόρησης το φέρει η διαφήμιση που μαζί με τα δεδομένα με τα χαρακτηριστικά και τις ιδιότητες του προϊόντος ή της υπηρεσίας, επιχειρεί μέσα από μια αθροιστική διαδικασία (επανάληψη του εκπεμπόμενου μηνύματος) να διαφοροποιήσει υποκειμενικά το προϊόν ή την υπηρεσία, να υποσχεθεί την απόλαυση, να «χτίσει» την εικόνα του, κ.α.
Η Μυριτζής και Συνεργάτες έχει τη τεχνογνωσία και την τεχνολογία να συντάξει για κάθε επιχείρηση (συνδυαστικά και με άλλες υπηρεσίες) ένα σχέδιο προβολής και διαφήμισης που θα οδηγήσει τελικά τόσο σε αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επιχείρησής σας όσο και των προϊόντων ή υπηρεσιών σας.